Nu börjar allvaret — kanske!?

Det är ett väldigt analyserande till höger och vänster, somt bra somt tråkigt och somt förfärande. Här kommer lite axplock:



Här skriver en professor från Götet att det minsann inte går att mobba ut SD det är till och med demokratiskt tveksamt. Och till det kan man bara nicka och instämma och jag tycker till och med att det är självklart och jag är ingen professor.



I SvD blir det knepigare att förstå ting. Tydligen hade någon trott att kronan skulle försvagas om SD fick det inflytande på politiken de nu fick. Hur tänkte man då (ni proffs!)? Själv tror jag att det är enkelt att det blev som det blev (kronan har stärkts), Sveriges finanser är, ur alla synvinklar, under fullständig kontroll och, inte minst, omvärldens förtroende för den gode Borgen är grundmurat. Det skall mer till än ett stollSD för att rubba det förtroendet.




Och här kan man läsa om den otroligt lustiga kvinnan, sminkös på TV4, som tyckte det var lämpligt att klä sig i slöja, hon är inte muslim eller så, bara för att reta SD-ledaren. Där fick SD ytterligare lite rubriker och så klart lite extraröster.




Sen fick jag lite panik i kroppen. I gt/expressen står att läsa att det kommit lila rök ur skorstenen. Paniken kom sig av att jag omedelbart associerade röken till att någon eldade Piratpartister. Det var det inte, det var tydligen tvätt som hade jod på sig, "sannolikt från sjukhusmaterial" som de säger (vilket jag så klart inte tror kan vara sant eftersom det måste till en dj...la massa jod för att få så mycket lila, tror jag).

Valet är, om inte annat, mångfasetterat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0