Mina ögon tåras!



En, som det sägs, hög kommunal chef i Örebro har fått kicken. Det har visat sig att han mördat sin flickvän 1985. Han tycker som så: "Jag har gjort ett enda missgrepp i livet och det känns jäkligt att det hänger kvar så här långt efteråt."

Undrar just vad han är hög på. Han drar sig för övrigt inte för att på allvar tycka riktigt synd om sig själv: "Jag är rätt skakad. Det har varit en vidrig vecka [...] Jag mejlade den som lagt ut namn och bild på mig. Men han vägrade att ta bort det."

Han har haft en vidrig vecka stackar’n, men jag är tämligen säker på att kvinnans anhöriga har haft vidrigare tjugofem år. Där tåras mina ögon, men inte för denne, klart skadade man.

Det är väl tur att nätet finns så att de riktigt fula fiskarna inte kommer undan. Denne man verkar inte speciellt bekymrad över att han tagit livet av en människa; det som retar honom är att det hela kom fram i dagens vackra ljus.

En person som mördat, inte dräpt, skall så klart inte ha ansvar för andra individers väl och ve. Det finns säkert något mörkt lagerrum där han kan jobba för att få sin utkomst.

Na SDS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0