Dårar marscherar på!



Jag läste om stackars Melinda, sju år, idag och tänkte: inte nu igen. Sen tänkte jag som så: det här har du skrivit om så många gånger så sk...t i det och ägna dig åt något annat. Att jag fick den tanken skäms jag för, för jag är frisk och kry och klarar mig själv och jag är ingen belastning för någon.

Frisk och kry är vare sig Melinda eller hennes närmaste. De ligger i som galärslavar för att ge tösen ett anständigt liv. Den hjälp de så väl behöver förvägras dem av folk med dårars hjärnor och hjärtan. Inte dårar så att de är psykiskt störda, vilket är tur för då kan man inte sätta en blåslampa i häcken på dem, utan dårar som skall läsas som dum i roten, oanständiga och regelnissar och nissor ända ut i fingerspetsarna. Empati, detta gravt missbrukade ord, vet dom inte ens vad det betyder ej heller har de empatiska känslosträngar på sin lyra.

Kort sagt — de är idioter!

Artikeln är en "måsteläsning" och jag blir ursinnig när försäkringskassan (jag vägrar skriva namnet med stor bokstav, de är små!), trots dom från kammarrätten OCH med stöd av regeringsrätten, ger sig f...n på att deras tolkning skall gälla. Se här och förundras och bli förbannad (och tänk på alla turer som varit innan detta):



Om träskallarna på försäkringskassan ägnade bara bråkdelen av sin tid till att jaga riktiga fuskisar (jag känner många) så kunde det kännas som om skattepengarna användes vettigt.

Inom vissa yrken krävs det någon form av kontroll av lämpligheten hos medarbetarna. Det tycker jag man skall fundera på inom försäkringskassan, detta dårarnas paradis!

Anständighet nej, sunt förnuft nej, medkänsla nej och viktigast av allt, rättvisa NEJ.

DN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0