Noll koll troll



Jag kan se det framför mig: morfar får ett samtal från dottern med innebörden att han skall hämta barnbarnet, han duschar och mummar till sig så att han är ren och fin och luktar gott och iväg far han. Här skall hämtas barnbarn!

Sen gick det lite snett. Troligen hade han glömt glasögonen men han beslutar sig för att hålla god min och han tar en unge i högen och glider glad i högen hemåt med stolthet i bröstet. Väl hemma, med påsatta glasögon, upptäcker han att han tagit fel barnbarn.

Ooops!

Treåringen betraktade nog det hela som ett äventyr, alltid kul med lite omväxling i tillvaron. Jag tror också att hon tyckte det var kul att helt plötsligt ha fått en morfar, någon sådan hade hon inte och därför kändes det skönt att hux flux ha fått en.

Personalen på dagis är troll med noll koll!

Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0