Klantiga amatörer förhör



Ända sedan den här historien med läkaren som skulle ha mördat ett alltför tidigt fött barn kom på tapeten första gången, så har alla mina varningsklockor ringt. Varför i hela fridens namn skulle en läkare vilja göra så?

Men det verkar som om all vett och sans bland utredande människor flög all världens väg och man kan ju undra varför. Varför detta dramatiska ingripande? Trodde de att hon tog livet alla patienter på löpande band?

Hon fick inte sina mediciner, ej borsta tänderna eller tvätta sig och varför blev det så frågar jag mig. Och taskiga kvinnliga konstaplar får väl inte spotta på folk, eller? Och om man nu skall ta i med hårdhandskarna så vore det väl bra om förhörsledaren hade kunskap om att man inte kan ta livet av folk med koksalt!

"Affären" har varit skum redan från början och mitt förtroende för polisen och åklagaren knuffas inte precis uppåt på skalan. Det ända rätta här är att alla förhör, som väl är bandade får man hoppas, kommer fram för granskning.

Det lär väl inte hända eftersom alla håller varandra om ryggen. Men någon gång får vi väl ett svar men jag hoppas det inte går lika illa som andra kända rättsfall som nu ramlar ihop som korthus (Thomas Quick till exempel).

DN SvD Expr. AB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0