Jag lyfter på hjälmen!





Ibland är det riktigt ljus i slutet av tunneln. Med stor professionalism har kunnigt folk lyckats med det till synes omöjliga och plockat upp de instängda gruvjobbarna. För det skall hjälmar lyftas och djup bugning utföras.

Personligen, med min läggning gällande trånga utrymmen, så kan jag inte ens föreställa mig hur det hela kan ha gått till. Jag hade troligen dött av skräck.

En alldeles speciell tanke skänker jag till de räddningsarbetare som åkte NED för att hjälpa till med räddningsarbetet. Det var troligen oerhört viktigt för killarna därnere att några åkte ned för att hjälpa till. Tänk vilken psykologisk effekt det måste haft! Klar och tydlig signal: vi har borrat ett hål, vi vet att det kommer att funka, vi bevisar det i handling genom att vi kommer ner. Man få ståpäls!

Och de som åkte ner — det kallar jag män med resning!

Det blir en bra dag!

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0