Här ligger en gravad hund!



Kvällspressen har drivit på hårt i fallet om mannen som tog sina barn och försvann (blogginlägg har ej kunnat göras av någon underlig anledning). Mamman har eldat på under brasan och rent allmänt så har mannen utmålats som en skurk värd Interpoluppmärksamhet.

Men eftersom jag redan från början tyckte att just detta fall var lite underligt. Dels är jag förvånad över myndigheternas slapphet vid pappans övervakade möten med barnen. De var och fikade eller något och vips kunde mannen ta kidsen och dra iväg. Sen var det något lurt i det hela. Trots "kidnappningen" ville det inte riktigt ta fyr i mediacirkusen.

Så ut på nätet far man!

Och haver man sett, om en tiondel av det som står om mammans agerande gällande sina barn och deras umgänge med sin pappa, så hoppas jag att den kvinnans rätt att ha vårdnaden om sina barn omprövas i grunden.

Jag hoppas nu att medierna tar sitt ansvar och granskar det här fallet under lupp. Här ligger många gravade hundar och jag känner mig tämligen säker på att mamman inte är den ängel hon försöker framstå som. Hon verkar tvärtom vara en rabiat typ som djävlas och då har hon tydligen all rätt att göra vad tusan som helst.

Myndigheternas, mammans, pappans och advokatens handlande skall synas ner till minsta söm!

Rätt skall vara rätt!

DN Expressen

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vi måste förstå att mamman, som heter Anna - om jag inte missminner mig - har dubbla fördelar mot pappa Osama i och med att hon både är kvinna och svensk. Att män diskrimineras stort i vårdnadstvister är sedan länge bortom tvivel. Dags att ta dag i saken, dags att göra det till en politisk fråga.

2010-10-14 @ 10:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0