Vi är nog konstiga, vi svenskar



Nu skall det fixas fram ny partiledare och lite annat ledargarnityr inom sossarnas led. Det blir nog bra med det, men det som förvånar mig storligen är att ingen verkar vara intresserad. Nu är det vanligt inom svensk politik att säga att man inte är intresserad eller som Persson på sin tid, säga nej ena dan och ja nästa.

Det hela verkar bakvänt på något sätt. Framtiden för sossarna skall alltså bestå av nya ledare som på inget som helst sätt visat intresse för jobbet eller framtidens politik. Vad värre är att det sättet att tackla frågan är dels gammaldags, dels hyllar det principen — "jag har ingen åsikt".

Varför har vissa i detta land så svårt för folk som ställer sig upp, meddelar sina tankar och avsikter samtidigt som man med hög och klar stämma säger: jag är villig att ta ansvar för dessa mina tankar.

Nuvarande stenåldersmässiga sätt att hantera frågan är en medial katastrof, ur takt med modernt tänkande och, faktiskt, direkt ansvarslöst. Att de kör i diket en gång till med nuvarande hantering av frågan är självklart.

Förvånande och, kära sossar, inte speciellt i takt med tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0