Israels syn på tingen


Det mest intressanta med all information som nu snurrar runt i cybervärlden och annorstädes är att mycket får sin förklaring och mycket är inte snyggt. Att Israel skulle vilja ha en hedersam och anständig fred med palestinierna kan man nu glömma.

Ju mer jag läser om alla dumheter som maktmänniskorna hittar på, desto mer inser jag att vi som medborgare måste få veta mer och framför allt skall vi ställa idioter till svars. Att sen ett visst hemlighetsmakeri måste förekomma är en självklarhet men det skall som sagt ske i anständighetens tecken.

Det här är inte anständigt:


(Fisk, Robert)

Han, Benjamin, vill ha en Palestinsk stat som inte är en stat och jag tycker faktiskt det både förklarar en del och är väldigt bra för mig att veta. Hade "vanligt folk" resonerat så så hade de hamnat på dårhus. Med tvångströja.


Jag börjar inse att det här läckaget nog inte är så dumt. Det visar bland annat att mycket av terroristnojan kan härledas till handlingar som de som säger sig vilja skydda oss mot terrorn utför.

Nu riktar Wikileaks, med understöd av vissa kloka gammelmedier, sina blickar mot bankvärlden. Det skall bli riktigt intressant, även om det kommer att resas röster som skriker något i stil med: tänk på den skada det kan vålla eller hela världsekonomin kan raseras...

Så kan det vara men jag tycker man skall granska VAD som kommer fram, inte att det läckt. Skulden skall således fördelas och skulden ligger inte hos Wikileaks eller andra som drar fram sanningen i ljuset!

Det blir nog värre men sen kanske maktfolket lär sig. Men det senare tror jag egentligen inte på!

DN SvD Expr. AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0