Den här är fel



Nu kan man testa sig till vilket parti som man skall rösta på. Det har funnits dylika tester förr om åren också men resultaten då var inte så lysande. Det är det inte i år heller eftersom det blir utslag som helt enkelt inte speglar vad jag tänker rösta på — Piratpartiet. Det kommer sist i detta test!

Då skulle vän av ordning kunna säga att det troligen beror på att jag inte vet själv vilket parti jag egentligen skall rösta på, och det skulle man ju kunna tro, faktiskt.

Men det ÄR inte så och beviset är att jag skall, enligt testet, rösta på antingen Vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna. Dessa två fick högst och exakt samma procentandel i mitt svar.

Det säger sig således självt att testet är alltför dåligt om det påstår att jag skall lägga min röst längst ut till vänster ELLER höger.

Suck.

SvD

Kommentarer
Postat av: Pravda

Lustigt, fick exakt samma resultat. V och SD på samma procent.

Kanske beror på att jag är emot i stort sett allt.

2010-05-19 @ 20:27:31
Postat av: Ipse Cogita!

Pravda:

DET skulle kunna stämma in på mig också;)

2010-05-19 @ 21:54:15
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Nirre

Anledningen till att du inte får PP borde rimligtvis vara att du tycker något i andra frågor än just PP:s kärnfrågor. PP:s maifest har 3 frågor, resterande politik låter man det block som lovar mest åt dem sköta och därmed blir vinklingen i testet utefter detta.

2010-05-20 @ 14:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0