Är det tillåtet i dag?



Ibland fattar jag ingenting. Nyamko Sabuni som är både folkpartist och integrations- och jämställdhetsminister skriver i en artikel att tvångsäktenskap skall stoppas. Vad då stoppas? Är det tillåtet idag eller? Så här kan det tydligen gå till:



Nu levde ju jag i tron att det här var straffbart men så är det tydligen inte, åtminstone om jag skall tolka följande från samma artikel:



Detta måste innebära att det är okey att gifta sig och få barn med en trettonåring eller så är det åtminstone okey så till vida att det inte blir något straff för någon, inklusive de föräldrar som är ansvariga.

Det är så fel att det måste vara jag som fattat fel. Men jag tycker det står som jag säger och då är det väl direkt skandalöst?

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0