Vill ni se en dum fan?



Just så ser hon ut. En dum fan. Vad har hon gjort? Jo, man skulle kunna tro att hon satt på hemmaplan och planerade vilken politik hon skall föra och hur hon skall leda det svenska samhället in i framtiden, så att våra barn och barnbarn får ett gott liv i ett anständigt samhälle.

Men si, det gjorde hon inte. Hon satt och tänkte andra, jätteviktiga tankar, inte om hur hon skulle kunna göra något vettigt, utan hur hon skulle kunna djävlas med motståndarsidan. Och vips dök det upp en briljant idé i roten — jag registrerar "Alliansen" och varuskyddar det. Fram med datorn, in på patent- och registreringsverket, in med anmälan och jag ger mig tusan på att hon tog ett glas skumpa för att fira. Om hon nu inte gjort det innan (vilket jag starkt misstänker).

Hon påpekar att hon gjort det med glimten i ögat men det visar sig vara ren och skär lögn. För i nästa ögonblick så låter det så här:

"Om de lovar att arbeta hårdare mot ungdomsarbetslösheten kan de få köpa tillbaka det" och det fortsätter SSU funderar även på att sälja det på en auktionssajt på nätet och ge pengarna till välgörenhet.

Någonstans, någon gång skulle det vara kul att läsa om djupt seriösa politiker som faktiskt försöker göra skillnad, som inte befinner sig på blöjstadiet och sitter i sandlådan och lattjar med såväl min framtid som mina pengar.

Jag skall visa bilden på en dum fan för mina barnbarn och hålla en längre föreläsning varför man skall se upp med dylika fjöntar på livets vandring mot framtiden. Jag gör som Hägglund sägs ha gjort häromdagen (vilket i och för sig var en lögn framförd av en hysterisk kvinna men ändå):


SvD Expressen DN


Kommentarer
Postat av: Teufel

Instämmer. Det SSU håller på med nu är inget mer än att kasta skit på andra, vilket jag innerligen hoppas inte kommer att ge mer sympati åt deras agenda.

Som någon annan i bloggosfären kommenterade: Moget...

2010-03-17 @ 10:28:22
Postat av: Basic

Maybe, men att lämna blottan är väl dummare! Oförlåtligt klantigt att inte skydda och öppna för detta! Verkligen amatörmässigt - det är väl elementärt och borde vara välkänt bland opinionsbildare. Inte alls förvånande att de får byxorna nerdragna!

2010-03-17 @ 14:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0