Tar det aldrig slut?!



Jag tycker det verkar som om det här med svårt sjuka och myndigheternas behov av att tvinga in desamma på arbetsmarknaden, börjar ta sig former så att man måste överväga att stämma någon inför tinget och det enligt en passande paragraf i brottsbalken. För, är det som det står i GT/Expressen, så kan man säkert hitta någon bra paragraf åt misshandelshållet, och jag tycker det är dags för det nu. Vakna jurister!

När politiker och myndighetspersoner ger sig på de svagaste i samhället, lutande sig mot ett halvtaskigt regelsystem, då är det ta mig tusan brottsligt. Personligen känner jag ett antal som jag med fog kan misstänka för att utnyttja systemet lite väl mycket, men de har inte cancer, och dessa medborgare är det ingen som jagar.

På ett led — mot stupstocken och släng bort nyckeln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0