Nu är det väl snart en skandal ändå, eller...?



Lekman är jag men det betyder ju inte per definition att jag inte kan lägga ihop två och två och faktiskt få det till fyra. Quicken har erkänt många mord men "bevisen" verkar faktiskt, hur underligt det än kan låta, vara till största delen fabricerade. Och framför mig ser jag nu mängder av anhöriga som måste fundera så det knakar, och det med ångest i sina bröst.

Vem dödade egentligen min vän, son, dotter...? Det går troligen ett antal mördare fria därute och dessa skänker säkert en tacksamhetens tanke till Quicken. Vem skall nu ta ansvaret framöver?

Personligen tycker jag att det här börjar likna såväl skandal som urtypen för en lekstuga. Jag har så vansinnigt svårt att förstå varför det inte går att backa bandet och börja om. Att de som medverkat till taskiga utredningar värjer sig likt vansinniga kan jag förstå, men resten av rättsväsendet måste väl för tusan stå upp.

Och experterna sa: "I rätten hävdade flera experter att benbitarna kom från en människa mellan 5-15 år...", och "I rättegången vittnade två professorer som sa att flisorna med största sannolikhet kom från en person i den mördade flickans ålder.". Dessa "experter", professorer eller inte, har vittnat, har talat med sin auktoritet inför lekmän i rättssalen och vad var det värt? Inte ett vitten!

"Men nu var det alltså inte ens ben....Men de har helt kunnat utesluta att det är fråga om ben" säger advokaten Thomas Olsson. Inte ens ben! Professorerna då? Okey, de har alltså gissat eller valt att följa rättsdrevet. Varför?

Det tar tid att få till en skandal i det här landet (om det inte rör sig om ett sketet Toblerone) men nu är vi väl ändå framme i skandalens rike.

Rätta till innan Kwasten med flera faller för åldersstrecket, vilket säkert är deras mål.

AB Expr. SvD DN

Kommentarer
Postat av: Nils Dacke

Kwasten har ju redan fallit för ålderstrecket men Borgström är kvar liksom sherifferna i Sundsvall.

2010-03-19 @ 07:24:34
URL: http://dackecountry.blogspot.com
Postat av: DANIEL JOHANSSON

Här är något riktigt riktigt stort som polis/åklagare och skl gömt undan !



http://www.youtube.com/user/nolies2you#p/a/u/1/aHQrbgI9Fxg



http://www.youtube.com/user/nolies2you#p/a/u/0/uCOvH08MY_Y



Hela den otäcka berättelsen finns på, www.totalskandal.se

2010-03-19 @ 15:07:30
Postat av: Berntx

Det är ändå FÖR märkligt, jag tror bevismaterialet har manipulerats. Litar inte på Quick!

2010-03-20 @ 22:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0