Jaga och lås in!

De här dårarna som ger sig på skolor med en massa hot skall självfallet jagas rätt på och sen skall de in på en rejäl specialbehandling oavsett vilken. Nu blev KTH:aren släppt i princip innan han haffades och det verkar konstigt. Det är klart, han är djupt ångerfull gudbevars. KTH har väl inga så kallade kids precis men det kommer snart hot mot skolor med yngre elever och då skall det ta mig f...n inte släppas några hotare inte. Då talar vi om ungar i yngre varianter och de skall skyddas extra. Hot mot dylika skolor skall per automatik ge inburning av lämpligt slag och så klart beroende på ålder.

Nog om detta och till min egentliga fundering. Uppenbarligen har den svenska polisen inga bra resurser och det finner jag skrämmande i dessa digitala tider:



Detta måste innebära att svensk polis inte har tekniken, resurserna och/eller viljan att förkovra sig på området. Tacka tusan för att all annan brottslighet på nätet, likt falska fakturor som jag får lite då och då (tro mig, det är inte lönt att anmäla!), eller kidnappning av såväl hem som företag, får passera utan större insatser.

Jag misstänker att de inte kan ett skit och det är på gränsen till skandal i en tid då så stor del av brottsligheten sker via nätet. Kan man hoppas på ett klarläggande och varför inte en bättring. Ord som flathet och lathet kommer för mig!

AB DN SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0