Alkoholbekämpning modell våldsam



Gammalt fall det här men tack vare att Kartika Sari Dewi Shukarno envisats med att hon skall pryglas offentligt, vilket torde ha överraskat myndigheterna, så har straffet ej effektuerats. De vill väl inte ha dåligt rykte där i Malaysia. Men det har de så klart redan, speciellt som man lite vid sidan om har rappat ("remmat" skulle en svensk politiker kunnat uttrycka sig) tre andra kvinnor för äktenskapsbrott i februari. Rappen var i februari alltså, inte äktenskapsbrotten!

Nu hoppas jag bara att Kartika står på sig ända "in i kaklet" och tar sina rapp i offentlighetens ljus, om inte annat så att vi får ett ansikte på ett land som låter religiösa dårar bestämma.

Att under religiösa förtecken få agera enligt naziliknande linjer, utlöser ren och skär förakt hos mig och jag tvekar inte att kalla dessa människohatare för likställda med sjabbiga hundar och dumma svin (ursäkta mig djurvärlden!).

Jag är lugn och fin till min natur men när människor av ren ondhet tillåts vandra omkring i världen och förpesta andra människor i religionens namn — då skulle till och med jag kunna gå i krig.

Jag ber att få pinka på idioterna!

DN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0