Sverige, rättsvidrigt!



Nu är det fjärde artikeln av den utmärkte Maciej Zaremba i DN. Lång artikel men den skall du läsa om inte annat för att förstå att vår rättsstat ibland ligger i klass med Turkiets, och då tror jag att jag förolämpar detta land.

Här kan skolor, inklusive chefen själv, rektorn, mobba folk och bära sig åt som lägre stående varelser och komma undan med det. Politiker, myndigheter, chefer och kollegor utför, eller ger sitt tysta medgivande, till behandlingar som är kränkande i ordets korrekta innebörd. Straffet? Inget för de som utfört eller tittat på, men du och jag får via skattsedeln betala ut miljonbelopp till de drabbade. Men de skyldiga går fria. Att påstå att skattepengarna inte räcker till blir i ljuset av detta rent ut sagt löjligt.

Och varför skall straffbara handlingar inte bestraffas? Rättvist? Nej, nej, nej!

De som skall skämmas lite alldeles extra är våra fackföreningar, som inte heller i detta fall ser till sina medlemmars bästa.

I andra länder tar man i så det knakar och så här sägs det i Australien:



Och i vårt land händer ingenting, folk jobbar kvar, du och jag betalar dolda skadestånd, statistiken fibblas bort oss myndigheterna och så vidare och allt sker i vårt kära fosterland som, när det gäller andra länder, är så snabbt att fördöma och visa fram sitt fula besserwissertryne.

Ibland är man inte stolt precis.

Ny artikel i morgon, håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0