Ruski blufski kvinski — no problemski!



Svenska män med svårigheter att hantera internetvärlden har tydligen problem. Av någon anledningen tycks de tro att vackra och unga kvinnor i Ryssland inget hellre vill än att åka till Böste i Sverige och till där boende äldre svensk man med myror i brallan.

Ger man sig ut på nätet och letar kvinnor, som blir förälskade i dig på mindre än tre mail, så får man nog skylla sig själv. Det är tillåtet att vara lite naiv i sina kontakter med motsatta könet: men inte att vara dum i roten.

Att män således blir lurade och står som ett fån på flygplatsen med sju blommor under en kudde är totalt oproblematiskt — som man bäddar får man ligga!

SvD SvD


Kommentarer
Postat av: Mikael

Så sant. Men det är likafullt ett brott - bedrägeri. Som Nigeriabreven och annat. Eller sol och vårande inom Sveriges gränser. De lurade har naturligtvis varit "dumma", men tyvärr är ju inte alla smarta, och det kan vara en personlig tragedi för den kärlekstörstande.



Så även om jag håller med dig om att det är otroligt att folk blir lurade, så tycker jag att det faktiskt är ett problem med bedrägerier, även om de bara funkar mot naiva människor.

2010-06-24 @ 14:41:25
URL: http://klarsynt.wordpress.com
Postat av: sE

Med andra ord, när kvinnor blir lurade, ska vi satsa järnet för att straffar bedragarna men när män blir lurade, så får de skylla sig själva dom förbannade svenne-banan-männen.

2010-06-24 @ 14:58:01
Postat av: Pinnen

Det här gillar jag: "så får man nog skylla sig själv".



Om du varit ovan med datorer och/eller internet och fallit pladask för en vacker kvinna, hade du då tyckt att du fått skylla dig själv då?

2010-06-24 @ 16:10:51
Postat av: Ipse Cogita!

Pinnen:

Att falla pladask för en kvinna har jag gjort många gånger. Jag har till och med slagit mig!



Dock har jag aldrig tappat huv’et;)



Min grej är att ingen: kvinnor, män eller barn skall lalla runt på nätet och tro att där finns enbart godhet. Speciellt måste vi lära våra barn detta.



2010-06-24 @ 16:18:03
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Hinken

Det kan man tycka. Men om någon lurar av dig plånboken på stan är det fortfarande du som är dum i huvet då och får skylla dig själv? Eller om någon lyckas göra inbrott hos dig, får du fortfarande skylla dig själv eftersom du inte satte tillräckligt stora lås på ytterdörren?

Dessa "kvinnor" är tjuvar, inget annat.



Visst är det dumt att tro att man får någon kärlek genom att betala. Kärlek kostar inget. Kostar det något så är det kärlek till pengar och inget annat.

Dessutom är det lätt att bli lurad när man tänker med fel huve.

2010-06-24 @ 16:35:12
Postat av: Ipse Cogita!

Hinken:

Ingen "lurar" av mig plånboken (hur f...n skulle det gå till?), jag har lås på dörren ... men i båda fallen så är det skillnad mot det jag skrev om — jag har inte gjort något aktivt, jag är i dina fall drabbad.



Sen är det helt rätt; att tänka med fel "huve" leder ofta snett;)

2010-06-24 @ 17:08:43
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Bengt P

Jag har själv blivit utsatt för ett sådant försök till "scamming" och har förståelse för de som går på det. Jag fick det i samband med att jag registrerade mig på en svensk kontaktsajt, utan att jaga några unga ryskor. Jag fick bilder på en söt tjej som sa sig tycka om det hon skrev i min profil samtidigt som hon var olycklig i Ryssland och att ryska män var missbrukare och inte behandlade kvinnor med respekt.

Av nyfikenhet svarade jag och sedan följde det mönstret som beskrivits. Hon beskrev hur svår hennes situation var och hur hon blev allt mer förtjust i mig när hon läste vad jag skrev. När jag ställde misstänksamma frågor fick jag inga svar eller så undrade hon om jag inte tyckte om henne. Hon ville också ha mitt telefonnummer och när jag ville ha hennes istället så blev hon väldigt påstridig.



När jag till slut tröttnade och avslutade så undrade hon varför jag inte tyckte om henne. Svenska väluppfostrade män är perfekta offer för den här sortens lurendrejare.

2010-06-24 @ 17:34:18
Postat av: Ipse Cogita!

Bengt P:

Tack för att du delade med dig. Och du kom ju undan:)

2010-06-24 @ 18:01:59
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Master Mind

Lever fullt ut efter "skyll dig själv!" filosofin. Allt som händer mig är mitt eget fel. Detsamma gäller alla som kommer i min närhet. När jag lurat dom säger jag alltid: "Skyll dig själv!" Litar man på en enda varelse så får man skylla sig själv. Idag lurade jag en blind gammal tant. Sa åt henne att jag skulle hjälpa henne över gatan och att det inte kom några bilar nu. Vilken smäll det blev! "skyll dig själv" sa jag åt henne innan hon slocknade. Hur dum får man vara? Sen gick jag vidare till ICA. Vid kassan stod en äldre herre och packade 2 pappkassar med mat. Jag sa att jag var från scouterna och undrade om jag kunde hjälpa honom att bära hem kassarna. Han blev glad. Ökade takten runt hörnet. Det var inte svårt att bli av med honom. Lyckades också med konststycket att ta hans plånbok innan jag ryckte ifrån. "Skyll dig själv" ropade jag när jag var ungefär 100 meter bort.

2010-06-26 @ 18:19:01
Postat av: Johanna

Män har lurat kvinnor i alla tider för att få sig lite sex. Casanova brukar de kallas... men kärt barn har många namn. Och kvinnor har i alla tider fått skylla sig själva eller till och med blivit stenade, utfrysta eller bara fått dåligt ryckte. It's payback time!

2010-06-29 @ 12:43:05
Postat av: Sant nog

Pinnen - du har nog helt rätt i att de föll "pladask för en vacker kvinna". De kan ju knappast ha fallit för personen (efter tre mail på bruten engelska), utan snarare för de vackra korten. Därav kan man fråga hur seriösa de själva var, det är säkert tillräckligt vanligt att folk blir förälskade i ett utseende snarare än person, men det blir sällan bra i slutändan. De som föll för detta var utseendefixerade kåtbockar, och med dem känner jag lite sympati.

2010-06-30 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0