Får offrens anhöriga replik?




Vår kära public service verkar vara i högform. Nu skall det som vanligt sommarpratas och oftast är det trevligt. Det kan det inte bli när tjyven, narkotikadealern, dräparen och dubbelmördaren Annika Östberg skall formulera sig i etern. Men jag anade det redan när hon kom till Sverige. Jag tror till och med att jag skrev något om att snart sitter hon i morgon- och kvällssofforna och brer ut sig.

Nu är vi inte riktigt där, men vänta bara. Hon börjar lite lugnt i P1 där hon skall sommarprata om sin syn på livet. Man kan tycka mycket om det, men det vore ju smakfullt om man upplät samma tid till offrens anhöriga också så att det blev lite balans i utsagorna.

Men det vore väl att gå lite väl långt; att offren skulle få en chans och beskriva sitt helvete, sin sorg och tragedi. Det skulle kanske rentav störa Annikas version och så får vi inte ha’t.

Kraven på saklighet och att alla skall komma till tals i en fråga glider SR snyggt förbi genom att ge Annika krönikörtid och jag tycker det är smaklöst. Eller vänta, jag får en dålig smak i munnen.

Expressen SvD

Kommentarer
Postat av: Ann Wiig

Håller helt med dig! Vad tänker SR på? Kanske vi skall ta och göra Axmyr till "kramkille" också?

2010-06-08 @ 16:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0