Död tant — fri yngling!?



Inte vet jag, jag är inte jurist, men att slå ihjäl en gammal dam och sedan få några månader i spjället tycker jag ser konstigt ut. Speciellt med tanke på att tingsrätten sa att han skulle ha ett år och tio månader. Nu blir det tydligen bara några månader, och dessa har han säkert redan suttit av. Så skall man tydligen tolka hovrättens frisläppande idag.

På något sätt kan jag inte få det till rätt.

Silbersky svarar på frågan om domen kan bli mildare: "Man kan inte vara säker. I princip kan det bli samma dom, säger han."

I så fall advokaten, vad tusan gör han ute nu?

DN

Kommentarer
Postat av: Tycker

Jag kan bara beklaga Sveriges lag, den är inte längre till för folket. En bedragare får 5 år ena dagen och den andra dagen får en med ett liv på sitt samvete i stort sett gå fri. Är det så vi vill ha det, pengar först?

2010-06-02 @ 19:13:29
Postat av: FinSven

Fy faan vilket skitland. Nu är det fritt fram för Invandrare att slå ihjäl gamla tanter. Imamen bestämmer tydligen vad skåpet skall stå.

2010-06-02 @ 20:15:33
Postat av: JL

Blanda inte in alla invandrare med mordiska muslimer. Vi har inget med dom att göra. Vi har bott här sen 60-talet utan problem, nu under 90-tal och framåt har det spårat ur med invandring från alla möjliga muslimska länder! Sluta importera hatiska och mordiska muslimer nu!

2010-06-02 @ 20:41:42
Postat av: Ipse Cogita!

Det skall noggsamt noteras att detta inte från min sida handlar om invandrare. Det handlar om beteendet hos individer som borde vara lite mer åt det anständiga hållet.



Att slåss och djävlas är inte anständigt men när dessa handlingar utförs så spelar det faktiskt ingen roll vilken nationalitet vederbörande har.

2010-06-02 @ 20:56:08
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: marianne

Fy det är vidrigt!

kan inte vi svenskar kämpa för att få ut dem ur landet??

Och vad hände med den 73åriga damen i skogen? Ingen skriver om detta dåd!

2010-06-02 @ 20:56:30
Postat av: Ipse Cogita!

De som kommer med fler rasistiska uttalanden kan lägga av nu, de kommer inte att publiceras.

2010-06-02 @ 21:01:56
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0