Butiken Sova omdefinierar allt



Sova-butikerna är duktiga på att räkna. 2009 tvingades man betala för att deras reklam var missvisande. Det gjorde de, och jag tror med glädje i sinnet, hela vägen till banken. 300.000 kostade det bolaget och det var säkert billigt med tanke på hur många sängar de sålde på ful och lurig marknadsföring.

Så bra gick det tydligen att de fortsätter i år. Ni vet hur sloganen lyder: "pengarna tillbaka om det regnar på midsommarafton". De har egna regler för vad som gäller:

- midsommar är det bara den 25 juni mellan 12.00 och 15.00 och det är då det skall regna
- det gäller regn som faller, endast, på SMHI:s mätstation på Jägersro i Malmö
- till regn räknas enbart regnmassa över 5 mm
- du måste handla för minst 5.000:-
- öppet köp gäller inte

Dylika butiker skall bojkottas och själv är jag långsint i sådana här fall. Jag bryr mig inte om marknadsföringstricket, men jag gillar inte när affärsmän tror jag är dum i roten. Jag betraktar mig som en klok man och jag vill så klart inte ha att göra med företag vars åsikt om mig är att jag är ett dumhuvud. Det skapar inte bra kundrelationer utan, som man väl säger nu för tiden, kass vibbar.

Snart väntar en god Dux.

DN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0