Bonnläppen Lagerbäck



Att släppa ut bonnläppar som Lagerbäck i världen har sina risker. Nu skall jag från börja klargöra att jag inte har något emot bönder, de är klokt folk och tillika har jag sådana som vänner. Men uttrycket beskriver mycket väl vad som händer när man släpper ut folk utan hyfs i den stora världen.

Han må vara tjurig i Sverige och det väcker ingen större indignation eftersom vi lärt oss tolerera dylikt beteende. Men visst hade jag tyckt att en svensk skulle kunna uppföra sig enlig någorlunda acceptabel etikett, speciellt i internationella sammanhang.

Men det sk...t sig redan i första matchen. Hans Nigeria förlorade men kämpade väl. Men sen visar han sin brist på respekt och allmänt gott uppförande. På frågan om varför han inte tackade vare sig Maradona eller domarna svarar denna ursäkt till ledare:

"Man gör som man vill..."

Det finns ett bra uttryck för det yttrandet — go’dag yxskaft! Sen fortsätter han inför en engelsk journalist och då blir det inte bättre:

"Jag har ingenting emot att skaka hand med Maradona. Jag pratade med honom en hel del före matchen. Jag förstår inte frågan. Det är en svensk journalist som håller på. Och det är typiskt honom. Jag har mycket stor respekt för Maradona."

Förstår inte frågan? Den var enkel dummerjöns, varför tackade du inte för god kamp? En svensk journalist? Det var väl du som skulle visa sportmannaanda, Lagerbäck! Respekt för Maradona kanske du har men du vill tydligen inte visa det.

Och att skylla på journalisten via, "...det är typiskt honom.", var väl så svenskt det över huvud taget kan bli.

Stackars Nigeria!

AB Expressen Svd DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0