Vem vill basta på tåg?



I mitt förra inlägg
skrev jag om SJ-problem utifrån egna erfarenheter. Där beskrev jag i korthet ett företag som måste betraktas som inkompetent. Det verkar inte som jag hade helt fel. Nu blev det tjall på en dator i loket och då blir det tvärstopp i resandet.

Sen verkar det som om folk inte fick komma ut heller utan fick sitta och svettas i värmen och sånt är aldrig trevligt. I det stora hela så synes det mig som om det mesta går fel i tågvärlden. Att en sådan enkel sak som att tågen skall komma och gå i tid, det är troligen därför vi har tidtabeller, tycks vara väldans svårt i vårt land.

Och hur det sedan kan ta sex timmar innan man får fram ett lok som skall bärga det havererade ekipaget är för mig fullständigt omöjligt att förstå. Sex timmar! Det är ju en hel arbetsdag för en svensk.

Satsa på tågen säger vissa politiker; byt ut bilåkande till rälsåkande skallar ropen. Det vore kanske bättre att man började fixa det som finns innan man börjar bygga ut.

Det här kan helt enkelt inte vara speciellt komplicerat. Men ursäkter finns som vi sett. Är det inte snö och is så är det värmen eller så är det en helt vanlig dag. Fungerar inte alls under några förhållanden. Malmöbo som jag är så har jag ofta vägarna (läs rälsen) förbi och över Öresundsbron. De går aldrig när de skall och platser finns det inte heller.

Man betalar och tror man skall sitta men man står allt som oftast och trängs och tågåkandet blir alltför ofta ett irritationsmoment — en plåga.

Det blir ett bu! till idag till SJ och andra inkompetenta bolag som härjar på våra räls.

AB Expressen SvD DN

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tidigare kunde man alltid skylla på Banverket. Nu kan man alltid skylla på Trafikverket. Pinsamt dåligt agerat av SJ - på alla sätt.

2010-07-14 @ 08:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0