Politiker är blåsta!



Kvinnor som Elisabeth von Brömsen skola uppmuntras; så även män med samma resning och hyfs. Föreningen Svenskt Landskapsskydd skall jag omedelbart gå in i. Hon skriver också: "Kvinnor över hela landet bildar nu nätverk mot den storskaliga förstörelsen av vår hembygd."; så som den man jag är tänker jag ansöka om medlemsskap i ett dylikt nätverk.

Vindkraften är och förblir dyrt, ineffektivt och förfulande och jag är glad hon nämnde Österlen i Skåne som ett framtida skräckexempel. Tyvärr är redan den västra delen av Skåne, Sveriges bästa landskap, redan förstört. Ta en tripp från Malmö nordöst ut, via E 22:an, så får du för första gången på årtusenden se skogar, nu i form av förfulande vindmöllor.

Skånska södra västkusten är redan förstörd och värre lär det bli.

Och tänk vad vi får betala: varje mölla kostar cirka 50 miljoner, landägaren får 150.000:- per år i ersättning per mölla.

Gissa vem som betalar det? Till ingen som helst nytta!

Expressen

Kommentarer
Postat av: Sven Ekholm

Ja gå med i FSL. Hemsidan innehåller mängder med material som visar avigsidorna med vindkraft



2010-07-20 @ 23:47:42
URL: http://www.radda-lekeberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0