Det här blir väl enkelt eller ...!?



Jag hade för mig att Peter med flera inte hade med the Pirate Bay att göra längre. Åtminstone inte ägde det eller hade andra intressen i bolaget. Om så är fallet så blir det ju lätt: man kan inte driva något man inte är inblandad i. Således har domen redan börjat fungera.

Men jag anar att det svenska rättsystemet gör andra tolkningar. Skulle inte förvåna mig om det var något i stil med att killarna måste bevisa att de inte äger bolaget, hur nu det skall gå till. Det vore kanske bra om det vore tvärtom.

Och tänk va’ fiffigt de räknat ut det hela, makteliten. Ingen rättegång mot TPB förrän efter valet; DET är i högsta grad ett beslut som diskuterats i mörka rum mellan politiker och rättsväsendets representanter. Det VET jag. Upp till bevis! Varför då?, här gäller omvänd bevisföring hela vägen, hela tiden — så det så!

Nu ser jag med spänning fram emot att våra stjärnjurister inleder jakten på en annan torrentanvändare, Google.

På dem bara! Och lycka till!

AB SvD Expressen


Kommentarer
Postat av: JSC

I konsekvensens namn borde du ju ge sig efter Apple och M$ också; de rackarna har ju tillhandahållit datorer m.m. - utan vars existens brotten varit omöjliga - egentligen räcker det väl med att deras produkter överhuvudtaget kan användas till brott??



Kunde ju bli intressant när de tre bovarna tillsammans köper Sverige - sparkar ledningen - och lägger ner förundersökningen :-)

2010-07-26 @ 19:08:38
Postat av: Ipse Cogita!

JSC:



Visst är det en underlig värld vi lever i. Det blir ett dj...la liv när krigsunderligheter avslöjas och här hemma jagar vi de som tillhandahåller bittorrents, men bara vissa. Suck.



Men tyvärr kommer det att bli värre. Själv kommer jag ihåg när det blev möjligt att kopiera via en bandspelare. Det blev en kassettskatt av det.



Vart de pengarna tog vägen vet vi. Och att alla tekniska utrustningar idag har en avgift som går till nöjesindustrin talas det tyst om.



Tack för övrigt!



2010-07-26 @ 20:47:15
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: ConnyT

Hmmm han får inte driva sajten som den ser ut idag i väntan på en dom som skall avgöra om det var olagligt att driva TPB som det såg ut för ett antal år sedan. Blir rätt märkligt. Så om domen fastställs och kommer fram till att det var olagligt då, blir det då automatiskt olagligt idag?! Trots de ändringar som har gjorts (ingen tracker). Detta måste väl rimligtvis avgöras i domstol först!?

2010-07-27 @ 07:35:24
URL: http://connyt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0