Vargen och den totala soppan




När det gäller vargen så svallar känslorna minsann. Men det både svallar och svajar i debatten också och nu är turerna så många att det är fullständigt omöjligt att begripa hur fan det kunde gå så här snett.

Ingen verkar vara överens om någonting och argumenten för varför jakten måste genomföras varierar över tid. Än är det inavel, trots att varenda skjuten ulv var frisk som en nötkärna, än är det... Vill du ha en utmärkt genomgång så går du till Scaber Nestor som listat mängder av oklarheter och olika turer i soppan.

Själv vill jag bara påpeka att i denna fråga så härskar mörka krafter. De mest rabiata vill så klart att gråben skall väck. Totalt. Antal vargar skall var noll! Basta!

Och i princip är det okey med mig, men visst är det konstigt att vi inte kan ha rovdjur i detta land, när man uppenbarligen kan ha det i en massa andra länder. Men för tusan, ut och skjut alla tigrar, lejon, hyenor ja, skjut allt för tusan hakar.

Att sen komma på något så urbota dumt att bestämma att det skall vara 200 vargar, förlåt 210, när en vanlig lekman som jag kan räkna ut att det är alldeles för få, gör att jag förstår att Carlgren med flera inte är de vassaste knivarna i lådan.

I denna frågar har politikerna inte haft sina finaste stunder — det är i alla fall säkert!

Och denne man, som inte lyckats med mycket han så högljutt trumpetat ut (detta och klimatdebatten tänker jag på), han rumlar på och snärjer in sig i så många motsägelsefulla resonemang att han inte längre hittar ut, vilket den desperata blicken och minen tyder på:


AB AB SvD DN


Kommentarer
Postat av: Anonym

PISSA PÅ DEJ DITT KRÄK!!!!

2010-01-28 @ 23:08:02
Postat av: Ipse Cogita!

Nice! Du är säkert en sådan där hjärndöd anonym jägare!

2010-01-29 @ 01:43:06
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: FMJ

Oj, dra inte alla jägare över en kam är du snäll ;-)

Ge Carlgren lite andrum, han balanserar på slak lina och det blåser hårt från båda hållen. Jag tycker de verkar ha förberett för en kontroversiell kompromisspolitik, som jag tror kommer att leda till att vargstammen i sin helhet drar det längsta strået. Dessutom är en inflyttning av nya vargar i den den svenska, inavlade men synbart relativt friska, vargpopulationen bara bra. Vad jag förstått så uttrycks inte inavelseffekterna initialt inte som iögonfallande fysiologiska missbildningar utan snarare mer lömskt i form av mutationer, sjukdomar och minskade kullstorlekar.

2010-01-30 @ 00:37:05
Postat av: Ipse Cogita!

FMJ:

Jag blev bara så upprörd:)

Sen har bloggen för januari råkat ut för tappade bilder. Mitt fel men det kan se konstigt ut!



Tack för kommentarerna för övrigt!

2010-01-30 @ 00:42:59
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0