Ibland är saker och ting billiga!




Ni ser cigarren!? Halvrökt. Vad den kostade då, 1941, vet jag inte men den var säkert inte billig — han var kräsen mannen! Nu kostar den 52.000:- och det måste betraktas som billigt med tanke på att historien finns lagrad i tobaksbladen. Jag tror dessutom att om köparen har lite mod i kroppen och tuttar på pinnen, så kommer Churchills röst att sväva, lite grymtande, i rummet. Något i stil med:




Uppmaningen till tyskarna, och hur de allierade tänkte reagera på det, går inte av för hackor:

"You do your worst and we will do our best."

Så’na som han tillverkas liasom inte längre, och när jag tänker på vår tids mediokra politiker så blir jag lite gammeldags och tänker — det var bättre förr.

DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0