DN och världen



I den här blänkaren i DN menar den som skrev att Danmark måste inse att danskarna har radikaliserats när det gäller deras i sitt motstånd till islam. I själva sakfrågan har jag denna gång inga kommentarer.

Däremot vill jag kommentera det hela utifrån ett enda litet ord — "inse". Jag tillhör den delen av mänskligheten som har insett att för att hänga med och förstå vad som händer i världen, så räcker det inte med svenska gammelmedier. Jag måste dagligen följa med på nätet och där följa såväl utländska gammelmedier som alla för mig intressanta bloggare. I denna "bevakning" ingår även en daglig bevakning av tv:s nyhetssändningar från Danmark i båda deras huvudkanaler. Man är ju från Malmö så det är naturligt.

Det är då jag reagerar på ordet "inse". Kära DN, det har danskarna insett i flera år vid det här laget, så den pekpinnen känns lite gammal. Kan det bero på bristande utlandsbevakning tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0