Stressad för en tågförsening!?



Jag har tvingats att förstå att vissa människor tappar koncepterna helt till och med för en skitsak som att tåget är försenat eller inställt. Det verkar ju sinnesslött men tydligen är det våldsamma reaktioner från vissa, även om jag tror att medierna överdriver som vanligt.

Nu skall man inte drabbas av panik, hjälp finns att tillgå i form av avspänningspedagoger. Man kan tydligen leva på vad tusan som helst, främst eftersom folk idag har mist förmågan att hantera den minsta motgång; om nu ett försenat tåg kan betraktas som en motgång.

Det är kloka råd: "Det första man ska göra när tåget är försenat är att acceptera situationen och att man inte själv kan göra något åt den." Va!? Tänkte inte på det!

Det finns lite trix: "En enkel övning är att andas extra sakta. Ju oftare du övar på att andas långsamt desto snabbare hittar du en inre känsla av lugn, som du kan koppla in när du blir stressad.". Nu andas jag lugnt och fint och det verkar gå bra.

Och lite mer självklarheter: "Det finns ju inte så mycket att göra, så varför inte rå om sig själv en stund extra."

Själv brukar jag leta upp en lokal med utskänkningstillstånd och inmundiga en pilsner. Vid lång väntan flera. Ju längre försening desto fler öl och sen skiter jag uppriktigt sagt i vilket!

AB

Kommentarer
Postat av: Anonym

Se till att tågen går i tid och inte minst förbättra kommunikation i stället. Andningsteknik hjälper mig inte att kommma i tid till jobbet och förkortar inte mina långa dag med sj:s favoritprogram Sen kväll med lok.

2010-02-26 @ 23:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0