Nu tror jag nog Carola "lost it!



Jag vill absolut inte nedvärdera människor som drar sitt strå till stacken och till och med tar sig till berört område för att på plats se hur det ser ut och och hur man skall kunna hjälpa till. Heder åt sådant!

Men den där religiösa touchen är direkt tröttande. Det finns ingen katastrof stor nog utan att den av religiösa dårfinkar kan förklaras vara guds uppriktiga vilja att det skulle kunna ske, och i samma veva tillägga att det sker för att guden är god. Har svårt för det där.

Sen blir jag lite bekymrad på Carolas vägnar. Så här låter det:

"Det står också i bibeln att det här ska ske i sluttiden. [...] Jag vill inte vara någon domedagsprofet på något sätt men det överraskar inte oss troende att det sker katastrofer och krig."

Nä, nä, det förstår jag eftersom krig i religionens namn har varit tämligen frekventa. Ni har så att säga startat dem själv och tacka tusan för att profetiorna slår in.

Sen får jag veta att mina barnbarn, eller åtminstone deras barn, troligen ligger riskigt till eftersom det snart är slut:

"Tidens slut kan vara väldigt länge, det kan vara flera hundra år." Va! flera hundra!? Herrejisseme!

Men på slutet reder det upp sig — hon är troligen smågalen eller helknall eller båda — och här är anledningen att jag är säker på det:

"Det har faktiskt börjat för ganska länge sen. Det är inget konstigt, det vet ju alla. Vi har ju en film som heter ”2012”.

Jag tycker Carola skall fortsätta göra gott, men göra det med munnen stängd!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0