Nu står mycket på spel

SAAB-affären tar visst aldrig slut. För  mig som skattebetalare ligger det 4 miljarder i potten (tror jag det var). Nu saknas det lite flis och hemliga finansiärer lurar i vassen. Så hemliga att ingen tycks veta vem de är förutom Victor Muller själv.



Nu hoppas jag verkligen att det här är en tidningsanka annars blir det strängt allvarligt. För det kan ju inte vara så (väl?) att våra politiker godkänt finansieringen utan att veta vem det är som är "den hemlige". Skulle så vara fallet, att ett godkännande skett med Mullers ärliga blå ögon som underlag, så tror jag att det vore på sin plats med en förklaring — en bra sådan.

Annars får nog både Maud och några till börja packa kofferten och återvända till hemtrakterna.

SvD, DN

Kommentarer
Postat av: Inger E(norah4you)

Jöran Hägglund hos Maud Olofsson sa härom dagen att han fått uppgift vem den hemlige investeraren var. Frågan är varför Muller inte går ut offentligt med detta. GEM som sägs stå för 1/3 av lånade pengar till köp är i sig märkligt uppbyggd...



Andra frågan är om EU-kommissionen är lika naiva som en hel del svenskar varit under resans gång och fortfarande är.

2010-02-02 @ 10:27:34
URL: http://norah4you.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0