EU tömmer min kassa!



Inte tusan gick vi med i EU för att vi i Sverige skulle ut med skattepengar för att stötta ett storfuskande Grekland. När man går med i unionen så måste man enligt regelverket sköta sig på ett visst sätt, annars får man inte vara med. Men tydligen är det så att man kan strunta i detta när man väl kommit in i "värmen". Så gör Grekland men även Spanien och Italien och, faktiskt Storbritannien, och nu skall vi alla ta ett djupt tag i pengapungen och hjälpa de som inte följer fastställda avtal och regler. En spark på pungen vore lämpligare och mina skattepengar vill jag ge till annat.

Sen vill vissa superidioter att vi skall lägga lök på laxen och handla med utsläppsrätter och DET är nästa stora bubbla.


Telegraph

Och i denna tid, när det visar sig att samarbetet i unioner och world wide inte fungerar eftersom vi är så olika, världen så stor, intressena så aparta då kommer "tänkarna" från Tällberg med idéer som en "världsregering". Bo Ekman är en lustig typ som nu, i efterhand är klok: "Enligt min mening hade Köpenhamnsprocessen inga möjligheter att lyckas.". Lätt att säga nu med facit i hand!

Själva tanken att saker och ting skulle fungera bättre ju fler som är inblandade, ju större det blir och ju mer komplex verkligheten är, torde motbevisas av historiska fakta.

Det väntar mycket skit runt hörnan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0