Virrigt i tågvärlden!




Sommar eller vinter det spelar ingen större roll, tågen går lite som de vill i alla fall. I Malmö just nu är förfallet totalt. Skulle hämta min åldriga moder häromdagen och det jag fick mest ut av det var motion. Än skulle tåget komma på spår två än på spår tre. Ankomst 16.42 blev ändrat till 16.52 men då var klockan redan 17.09. Skyltarna visade olika beroende på var man befann sig och vid ett tillfälle försvann tåg 533 helt och håller, och jag såg för mitt inre hur min kära moder försvann in i en annan, främmande värld.

Nu skall man kanske ta’t lite lugnt med kritiken; omläggningen här nere i Malmö är av avsevärd dignitet. Samtidigt är det år 2010 och med tanke på hur tågvärlden fungerat i vårt land i många år så kan detta bli bestående.

Nu skall SJ själva sköta även spåren, det som Banverket skall ha hand om och nu kommer det att bli problem. SJ rustar upp men får då andra aktörer köra på de delar där SJ fixat spåren? Det blir väl orättvis och dyrt.

Och vad skall Banverket göra? Samma som idag det vill säga för lite? Det slutar väl med att Banverket finns men gör inget!

Klantigt på alla plan med andra ord och som vanligt är det någon annans fel!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0