Vi är trots allt olika



Jag är ingen Twittrande man precis men jag följer med i debatten. "Prata om det" har blivit inne på något sätt och det är väl bra. Problemet uppstår när gränsen mellan anständigt beteende och moral å ena sidan och juridik å den andra blir så suddig att man hamnar i limbovärlden.

Själv har jag vid ett flertal tillfällen genom åren varit "utsatt" för kvinnors närmanden av det lite mer påträngande slaget. Det har skett i såväl offentliga som privata miljöer. Ingen kvinna har vid tillfällena varit spik nykter precis om det nu skulle spela in.


Det har handlat om tämligen grova grepp såväl verbala som fysiska men sånt får man väl ta. For inte illa av det hela men visst undrar man om det skett om ladiesen varit nyktra. Ibland så kändes till och med lite kul, man var ju uppenbarligen populär. Någon skuld har jag aldrig känt, ej heller har jag känt mig som ett offer.

Så, vi är olika och gränsen mellan juridiken och moralen måste vara knivskarp annars blir vi ett ensamt folk.

Vi får väl se hur det går i den fortsatta debatten.

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0