Visst hat är tydligen okey



Som varande man som tillika gillar kvinnor så är det uppenbarligen okey att uttrycka ett hat mot mig. De kan till och med få tillstånd till att hålla tal på allmän plats och de kan anordna ett nöjesfält, allt under parollen hata heterosexuella.

Det är inte nog med det, det talas i krigstermer också:

"Dagen bjuder på ”direkt och suspekt aktion” mot ”borgarpacket” [...] Evenemanget är öppet för alla hugade, men arrangörerna vill gärna ha föranmälan från varje ”kommandogrupp”. Vinnaren bland ”kombattanterna i Kriget mot Alliansen” koras på aftonen och föräras ett pris."

Jag undrar hur samhällets rättsinstanser skulle reagera om man klippte till med judehatets dag, homohatets dag, arabhatets dag eller något liknande. Och jag skulle vilja se de personer som gav tillstånd att på offentlig plats uttrycka hatiska åsikter om dessa.

Men det är väl en helt annan sak. Men som varande en vanlig hetero så är det tydligen tillåtet att bli hatat av vissa och det utan att någon reagerar speciellt mycket.

Men att reaktionerna uteblir kan ju bero på att man inte lyssnar på idioter; det är det de är men då borde de kanske spärras in.

Således kan jag konstatera att: hatbrott är förbjudet men det gäller inte när idioter uttrycker hat mot heterosexuella.


*suck*

SvD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0