Titta en clown! Hurra!



Riksdagsledamoten Esabelle Dingizian (MP) har fått för sig att det skall ramla runt clowner på våra äldreboenden för att "sprida glädje och skapa gemenskap". Hon värnar speciellt om de gamla stötar som hör illa eftersom hon vet att de äldre på grund av bristande hörsel har "...behållning av clowner".

Ewa Samuelsson (KD) tycker att det är fördummande och det har hon rätt i. Politiker skulle ju i stället kunna se till att de gamla får gå ut när de vill, duscha när de vill och få anständigt käk. Men det är väl för svårt kantänka.

Vad är det som gör att gamla i detta land behandlas som om de vore barn på nytt, vilken unge vill för övrigt skrämmas ihjäl av en clown, och inte som den människa det faktiskt är. Långt liv, stor erfarenhet och kunskap värderas inte över huvud taget vilket verkar direkt kontraproduktivt.

Min far var på rehab efter en lårbensbrott. Han har tämligen hög ålder i kroppen men är ytterst vital i knoppen. Men hur behandlas han av personalen? Som en liten glytt (barn på skånska!)! Men han har bett i snacket och vett i roten så han klarar av situationer som denna: nu har vi tränat färdigt, nu skall vi duscha, sa den nedåttalande personalen.

Han satte sig då lite lugnt på en stol och fick så klart frågan varför han satt där och häckade. Han meddelade då knaset: eftersom vi, till min överraskning och glädje,  skall duscha så tänkte jag, som den gentleman jag är, låta dig börja. Så skall de tas!

Sen tror jag politikerna just nu driver fler och fler till sofflocket; allt beroende på alla idiotiska utspel som kommer i stort sett varje timme. Eldning av pengar, butlers, clowner och jag vet inte vad.

Jo, ett vet jag — alltför många politiker har tomtar på loftet!


Kommentarer
Postat av: Monica

Nu har både sossarna med Butlerförslaget och de grönas förslag om clowner på äldreboendet visat att de båda partierna har lämnat jorden/verkligheten och kanske finns de i de tilltänkta dagismiljöerna som ska ligga i anslutning till tunnelbanan och tvättinrättningar i densamma - det kan bara leda till mindre tänkande människor,somliga behöver tydligen inte ens pröva. Bottennivån är nådd.

2010-08-23 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0