Jag får mörkt sinne



Jag noterar att även i det lilla sker underliga ting. Så här kan det tydligen gå till i norr: in och förlös dig med kejsarsnitt (ännu så länge så antar jag att det sköttes av en doktor), håll koll på när dina mediciner skall tas (personalen gör det inte) och när du lämnar sjukhuset så får du städa (kan det vara bra när man är nyopererad?).

Barnmorskan säger sig må dåligt av situationen, men inte så dåligt att hon kunde tänka sig att göra något vettigt åt situationen.

Sen kan jag inte fatta hur vissa är konstruerade i skallen. När barnmorskan kommer där med sin "stor vit tvättsäck" och patienten får kommandot "städa ur rummet och sängen... " så gäller det att sätta upp en lätt hånfull min och vänligt men bestämt be vederbörande att dra åt h...e.

Antingen det eller, om man känner sig kry nog efter operationen och att det är medicinskt säkert, så ber man om faktureringsadressen till vilken du kan skicka din faktura för utfört uppdrag.

Det kan ju inte vara meningen att du skall betala två gånger i detta land — först via skattsedeln, sen via oavlönat arbete.

För övrigt, var f..n är facket. Här gör ju patienterna deras medlemmars jobb och det brukar det i vanliga fall bli ett dj...a liv om.

SvD DN

Kommentarer
Postat av: Lars

Än en gång visar man på sjukvårdens oförmåga att vara arbetsgivare. Det handlar inte om oavlönat arbete eller att betala skatt två gånger, det handlar om att vi hela tiden betalar skatt för inkompetens att driva verksamheter i Landstingens eller Kommunernas regi. Privatisera sjukvården till 100% så vi får valuta för pengarna.

2010-08-22 @ 10:54:42
Postat av: Tinky

mitt svar på uppmaningen om att städa hade nog varit "nej, jag jobbar någon annanstans.", alternativt ange faktureringsadress som du föreslår.

2010-08-22 @ 13:35:30
Postat av: Anna

Nu börjar konsekvenserna av massinvandringen bli märkbart synliga. Över 100.000 nya människor till Sverige varje år sätter spår i landets ekonomi. Någonstans ska pengarna tas och det kommer vi att märka av mer och mer när det gäller den försämrade välfärden som vi har bekostat via skatten - den skatt som vi betalar för vår välfärd går till att betala invandringskostnaderna!

2010-08-22 @ 19:06:01
Postat av: Frasse

Flickvännen sa just att om hon fått den uppmaningen efter den behandlingen och i de omständigheterna skulle barmorskan ha hamnat på en helt annan avdelning av sjukhuset. Får hålla med om att det dessutom skulle vara helt självförvållat.

2010-08-22 @ 19:39:41
Postat av: Samuel Karlsson

Just privatiseringarna medför denna utveckling! Dels genom att upphandlingarna kostar en hel del, men främst för att de privata sjukhusen tar ut vinster till ägarna. Vill du att dina skattepengar ska gå till vård eller till vinstuttag?

2010-08-22 @ 23:30:25
URL: http://blogg.sputchi.se
Postat av: Eva

Det räcker med att säga ett tydligt och kraftfull NEJ det gör jag inte. Eventuellt med ett tillägg: jag orkar inte, jag är nyförlöst med kejsarsnitt, om du glömt det!

2010-08-23 @ 14:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0