Kul för Daniel



Det måste vara intressant och kul för nyblivne prinsen Daniel att se att det som gäller pöbeln inte gäller i de eleganta salongerna. Att få lite jorden-runt-resor och annat i den digniteten från affärsmän med starka knytningar till hovet, vänner, är helt okey och det går inte att ens ha synpunkter på. Hovet är immuna mot svensk lagstiftning och så bara är det: "De kan inte mutas enligt gällande lagstiftning och då kan inte heller Bertil Hult hållas ansvarig, säger Gunnar Stetler.".

Nu skulle jag väl egentligen inte ha några synpunkter på det här, om det inte vore för det faktum att året skrivs 2010 och klappjakten på "mutare", i andra sammanhang, har tagit löjliga proportioner. En pava wiskey till en person som uträttat något vettigt kan det bli ett dj...la liv om.

Men det är som det brukar, skillnad på person och person. Daniel måste i svaga ögonblick tycka det verkar lite knepigt, men samtidigt tycker jag han skall njuta mens han kan. Det kan inte vara helt fel att glida runt med ett glas skumpa i näven, armen runt en sessa och allt på anständiga hotell eller lustjakter.

Churchill kunde det här han med. Han hade avtal med Pol Roger, champagnehuset, om månatliga leveranser av denna ädla dryck och för det betalade han med sitt namn.

Som egenföretagare är jag enbart avundsjuk. Jag springer runt som en svettig bäver och försöker marknadsföra mig och det är självklart jag hellre hade utfört min marknadsföring med champagneglas i näven bland viktiga beslutsfattare.

Jag blev för övrigt straffad för ett antal år sedan. Jag betalde skatten för tidigt. På den tiden fick man inte utföra dylika skumma trick, varför jag straffades med en extra skatt som straff (2.642 pix).

Som sagt, vi är olika och lever i olika världar och det är bara att bita ihop.

Det finns lite fördelar med det här också, spotlighten är riktad. Att ha ett kungahus som inte verkar ha förmågan att anpassa sig till moderna tider där anständighet borde vara ett krav, tyder på att de trots allt lever på gräddhyllan och är nöjda med det. Det är värre med våra politiker. De om några borde modernisera och anpassa kungahuset till modern tid.

Det kommer de inte att göra!

AB DN Expr. SvD






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0