Medveten långbänk i Eskilstuna



Mottot som Eskilstunas kommunpolitiker och tjänstemän lever efter, med stor frenesi och energi, tycks vara sköt dig själv och skit i andra. Dylika deviser är alltid tveksamma i allmänhet och direkt olämpliga bland folk som jag avlönar i synnerhet.

Men i Eskilstuna lever man i ett askmoln och de hoppas väl att detta skall dölja deras tillkortakommanden. Man pekar på de mest fantastiska problem för att lösa det hela, men i grunden så vet vi alla hur de tänker — det gäller att dra ut på’t så att Arne eller Gunnel hinner lämna jordelivet, ett alternativ som jag tror blir mer och mer attraktivt för paret.

Men att samhället med sitt handlande skulle uppmuntra: "Varje gång man blir så här ledsen dör nog några celler i kroppen" trodde jag inte jag skulle behöva uppleva.

Hoppas skammens rodnad sprider sig på Eskilstunabeslutarnas välmående kinder och en spark i häcken utdelar jag med stor glädje till desamma!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0