Jag sk...ter i blocken!



Jag har sagt det förr, jag säger det nu och jag kommer troligen att säga det igen — de traditionella partierna missar samtliga valets viktigaste fråga — övervakningssamhället (ÖS) och dess konsekvenser. Med ÖS menar jag alla tendenser till övervakning av medborgarna såväl analoga som digitala.

Det vimlar av kameror på alla möjliga och omöjliga ställen (inklusive i äldres sovrum), det gäller ute som inne; sen har vi FRA, Ipred, teledatalagringsdirektivet, Acta med flera bokstavkombinationer som införs i en takt som får den mest våldsamma salsa att verka pågå i slow motion. Bokstavskombinationerna står, som inom psykiatrin, som spön i backen och ingen verkar bry sig.

Så här handlar det inte om block, det handlar om att inse att valet är ett rent enfrågeval och det som skall upp på bordet är att få in ett parti som har koll på läget, och som koncentrerar sig på frågor som definierar vår framtida frihet från att ständigt vara övervakade.

ALLT annat tar vi sen!

Just nu finns det bara ett parti som har den insikten och det är Piratpartiet och det skall få min röst (om de nu inte lyckas med konsstycket att fibbla bort sig själva, vilket just nu verkar fullt möjligt). Om de inte lyckas få ordning på sig själva så får det bli sofflocket. Därefter måste jag som medborgare, i det lilla, börja agera med det jag kan. Kontanter i stället för kort (har jag redan börjat med), internetgömma mig än bättre än idag, ständigt sabotera insamling av data genom att fyll i fel data lite överallt, sombrero och solglasögon på vid vistelse utomhus, kontantkort i stället för abonnemang (kontantkort kommer att förbjudas, tro mig), hackad mobil så att inte den kan spåras och så vidare... Tips på andra sätt att gömma sig mottages tacksamt.

Att partierna inom de etablerade blocken inte tar upp frågan om ÖS finner jag konstigt, men samtidigt visar det att de inte vill ta i frågan. Anledningen till det är mycket enkel — de gillar att införa all övervakning eftersom de då kan kontrollera oss och i förlängningen straffa oss när vi inte accepterar och lyder deras sjuka övervakningstendenser.

Runt omkring i världen så har det genom tiderna alltid funnits makthavare som vill kontrollera sina medborgare för att få någon form av kontroll. De har alla lyckats men ibland har det gått för långt och då har det blivit en tillfällig ordning och reda. Men nu har maktens män och kvinnor, world wide, tagit ett rejält tag och är på väg, i demokratins namn, att skapa ett samhälle värre än värst.

Tänk om dagens instrument och flata medborgare funnits när herr Hitler var igång som mest. Eller tänk på DDR och stasidårarna. Vi är där gott folk, men det sker i demokratins namn och personligen vill jag inte medverka till att det ordet släpas i smutsen.

Överdriven oro? Se dig omkring, sätt dig in i allt som pågår så kommer du att se att vi i mångt och mycket sedan länge inlett den resan!

Remeber, remember...

SvD

Kommentarer
Postat av: Anderson

Jag och flera i min släkt inklusive många vänner har röstat borgeligt i hela vårt liv, men kommer nu att rösta på vänsterpartiet. Anledningen är att nu får det faktiskt vara nog med alliansens lögner och ständiga påhitt så folk stöts ut ur ett välfärdssystem som vi gemensamt byggt upp under minst 50 år.

2010-04-23 @ 12:05:37
Postat av: Ipse Cogita!

Andersson:

Jag har respekt för att du ändrar dig. Render dig heder.



Men vänstern är i frontlinjen när det gäller att tafsa på individen och dennes rättigheter.



Jag kör piraterna!;)

2010-04-23 @ 12:19:22
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0