Grekerna ser om sitt hus!

Det går ju knackigt för grekerna och deras ekonomi. Då blir man ju lite imponerad över deras uppfinningsrikedom när det gäller att skaffa stålar:




Han lullade runt lite i livet, han fick reda på att han var turk i Sverige och då tog det fyr i helvete. Inte nog med att jag är grek inte turk, min fula nuna pryder också yoghurtförpackningar och min ekonomi är skral, jag tror jag stämmer företaget och jag tycker nog att facet mitt är värt 50 mille, tycks han ha resonerat.

Den girige har sålunda fått ett ansikte!

AB Expressen

Kommentarer
Postat av: HELLAS FOR EVER

Modeller tjänar pengar,yoghurt-greken användes som modell och ska därför ha betalt för sitt medverkande.

Dessutom har mejeriet utnyttjat fotot i 10 års tid och på miljoner burkar.Finns väl ingen som vill jobba gratis.

2010-04-11 @ 00:44:51
Postat av: Fotograf

Företaget har köpt bilden från en bildbyrå.

Märklig ordning att bildbyråns ansvar inte verkar spela någon roll.

Jag har sålt bilder till bildbyråer och de är alltid noga med det juridiska, jag som fotograf skriver under på att bilderna får användas kommersiellt och därigenom måste jag också ha ett undertecknat modellavtal med den person som kan ses på bilden.



Men det kanske är så att företaget inte läst det finstilta från bildbyrån? I så fall är det väldigt klantigt. Men modellens krav känns ändå totalt orimligt.

2010-04-14 @ 15:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0