Bildt är skamlös!





Jag känner stor stolthet att jag fattat vad som gäller i höstens val. Och nu kan jag plocka bort även Bildt från listan över politiker med resning och raka ryggar. Dessutom har han en snedvriden verklighetsuppfattning.

"Vi vill säkra friheten på nätet och ha samma typ av skydd för mänskliga rättigheter där som i resten av samhället, säger utrikesminister Carl Bildt"

Han snackar om länder som tydligen inte sköter sig, likt Kina, Iran och Egypten. Men han undviker medvetet att tala om hur det står till i vårt land och andra demokratiska länder som säger sig värna mänskliga rättigheter.

"Utrikesministern undviker skickligt att kommentera de tendenser till att vilja inskränka friheten på nätet som finns även i demokratiska länder."

Här reagerar jag på  ordet "skickligt". Det är inte skickligt att tala med kluven tunga och ej heller att handla på ett sätt ena dagen, gärna i internationella sammanhang, bara för att nästa dag handla precis på det sätt han kritiserar "skurkstater" för.

Det är inte "skickligt" — det är såväl skamlöst som skamligt!

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0