Mousse i skallen?

Intressant undersökning på ingående. Kvaliteten på densamma har jag inte undersökt men får man tro Aftonbladet denna dag så vill många att rökning skall förbjudas inomhus, även i den egna lägenheten. Vissa vill till och med förbjuda balkongrökning, vilket i och för sig är mer smart tänkt; går du ut på altanen så sprids det mer till omgivningen.

Nu är ju detta i grunden en tämligen uttjatad fråga men det intressanta är siffrorna, som Skop har tagit fram. Jag antar att Skop som vanligt har tagit ett urval och sen översatt det till hela befolkningen. Det är då det blir skrämmande.

"...tycker 53 procent att rökningen borde förbjudas inomhus. 24 procent tycker att även balkongrökningen måste bort."

Halva landet har alltså mist förståndet, och en fjärdedel har uppenbarligen ersatt hjärnsubstansen med mousse.

Nu är jag ju mest en liten klen feströkare så jag bryr mig inte om själva sakfrågan. Men denna oerhörda intolerans är tröttande och visar hur långt hjärnlösa skapelser kan gå för att lägga sig i hur andra lever.

Om man röker i sin egen lägenhet så står det väl en fritt, för tusan.

(Expressen)






Kommentarer
Postat av: lenamaria

Pinsamt.Dvs.att man överhuvudtaget gör en sån här undersökning.

Jag betalar för min bostad-hur jag lever mitt liv har ingen annan med att göra.

Skulle vara kul med en rättegång :"Min granne röker."

2009-09-25 @ 21:44:11
Postat av: suricat

Jag fattar verkligen inte vad det är som hänt det svanska folket... Man missunnar alla allting numera! Själv har jag aldrig rökt, men skulle inte komma på tanken att moralisera över de som gör. Och då ser man att över hälften vill förbjuda rökning i ens EGNA HEM!!!! Nåväl, nu gällde det hyresrätt, så de som har råd att köpa kan bolma på som vanligt - än så länge... Snart är vi framme i medeltiden: stegla alla som ej passar i normen. Eller bränn dem som häxor! Mobben har segrat.

2009-09-25 @ 22:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0