Jag älskar anka!

Bland det bästa jag vet är anka och allra mest Canard à l’orange, och det blir på ren svenska — anka med apelsintouch. Lite komplicerat att knicka till men det är värt besväret.

Mänskliga ankor är jag däremot nu hjärtligt trött på. Nu skulle tydligen Anna Anka kunna tänka sig att bli politiker — i Sverige!. Det kan nog ingen hindra henne att göra och människor får göra som de vill.

Men om hon står för det hon säger och skriver, så lär den politiska karriären bli kort, om den ens hinner börja. Osvuret är bäst, men skall sådana som hon (om nu inte allt är ren fejk) förpesta min vardag i politiska sammanhang så lägger jag mig på sofflocket för gott.

Eller så blir det ett skott för pannan!

Uppdatering:

Nu har kd öppnat sina armar för fru Anka. Jo jag tackar jag! En brud som suger av herr Anka på morgonkulan om han så önskar passar säkert in i ett parti grundat på kristna värderingar. Men lycka till partisekreterare Lennart Sjögren, det blir nog bra skall du se. Och visst är det kul att man får ha lite rajtan tajtan, också i kd:s ögon!

Nu har integritetsfrågor, Afghanistanfrågor, ekonomiska frågor och annat smått och gott och viktigt förpassats till de djupa källarvalven och ersatts, på sina håll, av en fråga hemmahörande i ankdammen.

Men nu får det vara nog; något vettigare måste det väl ändå finnas att spilla sitt politiska krut på.
Suck.

(Svd, Expressen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0