Penissar i övervakningens tjänst!

Som boende i Malmö så vet jag nu att även parkeringsvakterna ingår i samhällets alltmer stasibetonade övervakningsfasoner (AB). Nu skall nämligen penissarna och dess kvinnliga motsvarigheter ha en kamera i kepsen. Helt fel tycker jag. Operera in skiten i pannbenet så att det sitter där permanent. Det lär inte påverka dummerjönsernas intelligenskvot nämnvärt.

Tänk så fantastiskt: det finns medborgare, troligen med familj, barn och vänner, som frivilligt — på arbetsgivarens order — sätter en kamera i kepsen för att... ja, vaddå? Filma folk som inte uppför sig? Kameran skall inte vara dold, utan fullt synlig på kepsen, och att då tro att vi felparkerare skulle skälla och gorma och förlöjliga penissarna faller väl på sin egen idioti.

Jag hör "i förebyggande syfte" uttalas av diverse hjärnsubstanslösa individer. Det måste väl för tusan hakar finnas någon människa som i förnuftets namn kan sätta stopp för dessa fullständigt sanslösa övergrepp. Eller har det gått så långt att vi inte längre ser dumhet när vi ser det?

Man fick inspiration från London — övervakningens hemvist på jorden. Bara för att engelsmännen har tappat sin tidigare berömda känsla för fair play, innebär inte att vi måste ta efter de hjärndödas principer.

Anledningen till vansinnet sägs vara att personalen blivit: "hotad, spottad på och misshandlad.". Må så vara, men denna lösning eskalerar motsättningarna mellan hederliga medborgare som försöker få plats i våra trånga städer, och det verkar inte vara en bra lösning på sikt.

Sen tror jag inte jag är helt ensam om att ha träffat på ett antal "stolpskott" i penissarnas och lapplisornas värld. Uniformer har den negativa effekten att folk får för sig att de har större befogenheter än de de facto har.

Personligen ser jag fram emot att möta dessa så kallade människor med kameran på skallen, blocken i bältet, kom-utrustningen påkopplad och jag förväntar mig att fortsättningen blir stilettbatong att användas när konflikten trappas upp.

Kom igen bara — jag skall "käfta" ner er och jag ger mig tusan på att jag då kommer att dömas för att jag — yttrat mig!

Om man ser ut som en anka, går som en anka så är man troligen en idiot!



Kommentarer
Postat av: Oskar Strand

Kamerorna har tillkommit for att fa slut pa hot mot penissarna...



Forst skriver du att folk kommer att sluta skalla och gorma pa penissarna om dom har kameror och sen sager du att kamerorna inte kommer att ha en forebyggande effekt?



Den pastadda forebyggande effekten ar ju att kamerorna ska fa folk att sluta skalla och gorma...



Jag forstar inte ditt resonemang, det kanns ologiskt.

2009-10-22 @ 10:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0