Överlåt amningen till karlarna!

Det här med amning har alltid fascinerat mig. Ena sekunden är det viktigt, andra skit samma. Allergier hit och sömnlösa nätter dit, och de tvärsäkra människor med barn som "specialitet" vet bäst och fan och hans mormor.

Av egen erfarenhet vet jag bäst. Vill mamman amma — gör det. Finns det ingen mjölk — sluta amma och tryck i ungen en flaska "godis", vilket för övrigt är väl sammansatt för både mättnad och näring.

Det här tjafset som riskerarar att skuldbelägga en hel generation mammor, och få dem att släpa med sig en hel pumpanläggning i livet, närmar sig löjets gräns.

Men tramset fortsätter med barnavårdens representanter i spetsen. Dessa människors syn på barnbehandling hör hemma på soptippen.

Och det sprider sig. Nu försöker en kille med tomtar på loftet, taskigt med mjölk i tuttarna men en bra pump få oss att tro att detta är en fråga om...? Ja, vaddå?

Kära kvinnor med ont om vätska i tuttsen — hiva ut pumpen och barnavården, le mot ungen och säg:

"Hej, tjonken. Din mamma har dåligt med mjölk i brösten. Jag kan tyvärr inte hjälpa det, men jag tänkte jag skulle ägna mycken tid till dig lille vän, inte till mejeriverksamhet. Så ligg du där och le och njut. Jag är här och jag lovar dig, du skall få mycket gott och nyttigt på annat sätt. Nej, inte pappa han vägrar pumpa och det är jag glad för, men det finns andra doningar!"

Så enkelt var det!

(Expressen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0