Naket vansinne

Är på resa. Har checkat in på rummet mitt. Förr brukade jag sätta på tv:n först och sen stöka runt lite och komma i ordning. Numera kollar jag alltid duschen först. Av med duschstrilen och bort med vattenbegränsaren. Här skall duschas, ej sparas på skön stril. Nu fungerar allt som det skall! Skönt.

Men att resa kommer framöver att bli direkt löjligt. Nu skall vi förödmjukas, i första hand på vår flygplatser, via en ny sorts apparatur som så att säga klär av oss. Finns det ingen som kan sätta stopp för alla dessa vansinnigheter?

Tydligen kan man bära sig åt hursomhelst i terroristjaktens namn. Och de galna engelsmännen står förstås i första linjen. Men fortsätt bara, en vacker dag kommer väl fler människor än jag att tröttna på fascistfasonerna och inställa allt resande.

Men fan tro’t — folk accepterar vad tusan som helst och där står vi — nakna.

(DN)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0