Jag blir faktiskt knäpp!

Om man läser följande länkar så får man en viss, och annorlunda bild, av verkligheten; varför finns denna bild inte i svenska gammelmedier? Här kommer ett urval (och klicka nu och läs för tusan!):

The Climate Scam, Cejournal, George Monbiot (The Guardian), Nya Zeeland (NIWA), Climatedepot, Climate Audit, wattsupwiththat, och så vidare och ordet Climategate på sökmotorerna ger en hel drös med information.

Jag blir djupt misstänksam mot att — rätt eller fel — en av våra största vetenskapliga skandaler inte ens syns i svenska medier.

Det är sjukt! Och jag är rätt trött på att blogga om detta. Jag skall hitta nya infallsvinklar så småningom, men det här är viktigt!

(DN)

Kommentarer
Postat av: Second Opinion

På Second Opinion har flera forskare skrivit mediekritiska inlägg. Gå gärna in och kommentera där. /red.

2009-11-27 @ 11:28:38
URL: http://www.second-opinion.se/
Postat av: Labbibia

Jag kan bara hålla med dig. Det börjar kännas som om man var med i någon slags Kafkadrama.



Lite på kul har jag frågat några vänner och bekanta om de vet vad Climategate är för något. (dessa människor är medelålders med bra allmänbildning, de hänger med i vad som händer i världen)



Ingen, säger INGEN av dem visste vad ClimateGate är.

Tack för det, SVT!



Jag börjar förstå hur folk i det gamla Öst hade det.

2009-11-27 @ 17:22:10
Postat av: Sanna

Välkommen till en verkligare verklighet! :)

2009-11-27 @ 17:38:25
Postat av: Arga apan

Jag har skrivit till ett flertal tidningar och frågat varför de inte rapporterar om climategate. Skickade på ett långskott till uppdrag granskning också som jag tyckte kunde undersöka varför vår "fria media" inte rapporterar något eller ytterst lite om denna stora händelse.

2009-11-29 @ 22:03:21
Postat av: Ipse Cogita!

Arga apan:

Snyggt jobbat och det är skönt någon gör något:)

Min tro på svenska medier är tyvärr körd i botten!

2009-11-29 @ 22:21:48
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0