Jag är upprörd!

Nuförtiden kan man tydligen bli upprörd av vad fan som helst. Någon hade snyggat till bilderna på skolfotot och sånt gör man inte ostraffat. "Jag blev arg, vi hade ju inte bett fotografen att ta bort det," säger pappan. Det förvånar mig att han inte blev kränkt också — det är ju populärt. Att borttagningen av lite märken görs av ren och skär snällhet accepteras inte som en bra förklaring.

Personligen tycker jag det retuscheras för lite och för fegt. Ta bort hela ungar vetja. Kriterierna kan väl få variera lite över tid. Bråkstakar med en massa blåtiror skall bort, elaka lärare skall göras om så de ser precis så elaka ut som de är, okammade elever skall uteslutas och kids med fåniga leenden får icke förekomma.

Har vi nu fått instrumenten att försköna bilder och tillvaro så låt oss använda dessa — allt i skönhetens tecken.

Och den där upprörda pappan kanske skulle vara lite mer upprörd över att hans unge dagligen är med på massvis med övervakningsbilder, och där kan han vara lugn, ingen retuschering där inte!

(Svd, DN, AB)

Kommentarer
Postat av: Ungens pappa

Så, för att jag inte tycker om idéen med att retuchera barn på bild tror du jag gillar övervakningskameror?

Skulle jag inte accepterat förklaringen? Förstår inte riktigt hur du, om det är så, vet det?

Kramkram//Pappaper

2009-11-08 @ 00:40:21
Postat av: Ipse Cogita!

Ungens pappa:



Jag gör nästan allt för att uppmärksamma övervakningssamhället, sorry ;)

2009-11-08 @ 10:03:47
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0