Idioter och amatörer!

"Det blir sannolikt inga helikoptrar till de svenska soldaterna i Afghanistan förrän i april 2011." Det står så, och det står i Svd denna dag.

Är jag dum i huvudet eller...? Sverige som skall rädda Baltikum vid kris (Svd), kan inte få "helikopetrar" på plats förrän 2011!?

OM vi skall vara där äver huvud taget, så vore det väl anständigt att vi hade rätt utrustning. Att någon kan tro att det skall ta över ett år till att få ned helikoptrar till våra stridande, är det väl ingen som tror på.

Här finns antingen "gravade hundar" eller så finns det amatörer i ordets rätta bemärkelse.

Jag misstänker båda!

Någon måste väl se och inse att vår nuvarande regering är ganska ding i huvudet på det här med krig på riktigt. De verkar leva mer i tron att: "vi vill vara med, vi skall vara med", oavsett konsekvenserna för våra soldater.

Skäms, och sjufallt skäms, djävla politiker!



Kommentarer
Postat av: fiendishrabbit

Du kan börja skylla på rätt personer. Alltså FÖRRA regeringen som var de som körde över FMV vid helikopterinköpet och satte oss i den här positionen.

2009-11-20 @ 00:04:09
Postat av: Al

Är det verkligen så svårt att leasa helikoptrar ställer jag mig frågandes...USA borde ju ha någon black hawk över.

2009-11-20 @ 00:29:17
Postat av: venaja

Detta är också en bekräftelse på att vi inte kommer vara klara där än på många år. För inte siktar de väl på att få dit helikoptrar efter att "kriget" är slut.



Afghanistan - Försvarets lekstuga.

2009-11-20 @ 09:38:30
Postat av: Karlsson

Hur fan kan du kalla det för lekstuga när tre soldater nyss har blivit kraftigt skadade och aldrig kommer kunna gå igen?



Jag vet inte vad du gjorde i lekstugan men jag lekte i alla fall inte någon lek som gick ut på att skydda folk, tillse att de lär sig läsa, tillse att erfordlig sjukvård erhålls osv.



Att det handlar om pengar kan man räkna ut med arslet och en bit krita! Då försvarsmakten inte längre får göra egna prioriteringar vad avser ekonomin så handlar det väl till slut om att politikerna måste skjuta till mer pengar eller omfördela inom FM.

2009-11-20 @ 14:43:49
Postat av: Ipse Cogita!

Karlsson:

JAG har inte kallat det för lekstuga, men visst kan man få intrycket att allt behandlas som en sådan.



Och faktum kvarstår — att ge sig ut i den tuffa världen utan professionell utrustning på ALLA plan är dingt!

2009-11-20 @ 17:27:27
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0